"..Semua penulis akan meninggal. Hanya karyanya lah yang akan abadi sepanjang masa. Maka, tulislah sesuatu yang membahagiakan dirimu di akhirat nanti.."

[Ali Bin Abi Thalib]

Friday, July 15, 2011

Aku cinta Allah...

Andaikan diriku bisa

Seperti yang lain
Yang Kau sayang
Yang Kau rindukan
Yang Kau cintai


Aku lemah tanpaMu aku lelah
Aku sungguh tak berdaya
Tolongku
Tolongku
Yaa Allah

Setiap air mataku mengalir
Allah aku lemah dan tak berarti
Setiap derai tangis membasahi
Allah jangan tinggalkan aku lagi


Aku sayang Allah
Aku rindu Allah
Aku Cinta Allah


Aku lemah tanpaMu aku lelah
Aku sungguh tak berdaya
Tolongku
Tolongku
Yaa Allah


Setiap air mataku mengalir
Allah aku lemah dan tak berarti
Setiap derai tangis membasahi
Allah jangan tinggalkan aku lagi

Aku sayang Allah
Aku rindu Allah
Aku Cinta Allah

Setiap air mataku mengalir
Allah aku lemah dan tak berarti
Setiap derai tangis membasahi
Allah jangan tinggalkan aku lagi


Aku sayang Allah
Aku rindu Allah
Aku Cinta Allah....


"Ya Allah, kuatkanlah hatiku agar terus mencintai-Mu dan terus tegar dalam mujahadahku. janganlah Engkau mencabut rasa cintaku kepada-Mu walau sesaat ya Allah. ampunkanlah segala dosa-dosa laluku, dan janganlah Engkau menjadikannya salah satu sebab terhalangnya cintaku kepadamu. Redhailah hidupku, ya rabbul a'lamin...."

"(yaitu) orang-orang yang beriman dan hati mereka manjadi tenteram dengan mengingat Allah. Ingatlah, hanya dengan mengingati Allah-lah hati menjadi tenteram."
(QS13. Ar Ra'd ayat 28)




"Ampunkanlah dosa hamba-Mu ini ya Allah...."
Akh Megat Shahr Al -Imran,
1951 hrs 150711.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

>_< Ukhuwah is awesome!!!